28 Januari 2009

Malam minggu di Laman Santai Istana Budaya

Malam minggu 24 Januari yang lalu, Devotees diundang untuk membuat persembahan di Laman Santai Istana Budaya. Laman Santai merupakan persembahan yang diadakan setiap malam Sabtu di perkarangan Istana Budaya. Suasananya memang santai, orang ramai yang hadir boleh duduk bersama keluarga dan rakan-rakan sambil menikmati makanan yang boleh dibeli di gerai-gerai yang disediakan. Ada nasi lemak, roti nan, jus buah, roti canai, kuih-muih dan macam-macam lagi. Sambil menjamu selera orang ramai boleh menonton persembahan artis-artis yang diundang.

santai di laman santai


my dinner at laman santai


Malam itu Devotees hanya bertiga; saya, halim dan adi sahaja. Shauqi tak dapat hadir kerana ada urusan di kampung. Devotees mempersembahkan lagu Harapan bersama Bro. Salleh sempena mengingati keadaan di Palestin. Lagu kedua yang disampaikan ialah Lament. Saja nak merancakkan suasana malam. Walaupun ada ketikanya hujan turun seketika, namun penonton masih tidak berganjak untuk menonton persembahan. Amar bertindak sebagai pengacara dan magician pada malam itu. Best jugak tengok persembahan silap mata Amar. Artis-artis lain yang membuat persembahan malam itu ialah otai nasyid tanahair Raihan, rapper nasyid Akbar, gadis pantene Fida, dan pelakon Sutramaya Erry Putra, eh tak lupa Zizan si Raja Lawak. Malam itu juga diserikan dengan persembahan live music oleh kumpulan Istamuzika dari Istana Budaya.


bersama bro. salleh menyampaikan lagu 'Harapan'

Habis je persembahan malam tu, saya terus memecut kereta menuju ke rumah di Temerloh Pahang. Sampai kat rumah pukul 1.30 pagi. Pastu, apa lagi pengsan atas katil hehe.

persembahan raihan

bersama fida

1 ulasan:

nuuraia berkata...

pecut jgn sebarang pecut, rajin2 sms tu pdrm cek ada saman ka inda..