24 Januari 2010

Makan Besaar


Alhamdulillah..masih terasa lagi keenakan nasi mandy juadah dari Lubnan yang selesai disantap tengahari tadi sempena 'makan-makan' Ez Qurban. Restoran Al Rawsha yang menyajikan Lebanese Cuisine di Jalan Damai KL menjadi lokasi pilihan. First time pegi situ. Tempatnya agak tersorok tapi kalau tanya orang Bangladesh, diorang mesti tau tempat tu sebab bersebelahan je dengan Kedutaan Bangladesh. Kami memilih bilik yang disediakan di tingkat atas restoran yang memang dikhaskan untuk pelanggan berkumpulan 20-30 orang. Kusyen tempat bersila ala-ala arab disediakan dalam bilik tu. Makan pun kat atas lantai je, baru ada feel.


Restoran Al-Rawsha

Menu kat Al Rawsha memang banyak. Kalau nak pilih memang rambang mata sebab rasa macam nak try semua yang ada. Atas recommendation, Lamb Mandy dan Chicken Mandy menjadi hidangan utama. Dihidangkan bersama yogurt putih, sambal masam (tak tau nama) dan kuah dal macam nasi beriyani, kombinasinya memang menusuk selera. Jus mangga yang pekat dan segar menjadi penghilang dahaga bersama teh arab yang dicampur daun pudina. Memang berselera sungguh, tambah-tambah lagi perut kosong sejak pagi. Semuanya nampak kelaparan dan makan dengan penuh 'penghayatan'.


Chicken Mandy

Lamb Mandy



Sempat berposing depan nasi mandy

Tambah nasi! Jangan malu-malu

Semuanya sedap dan lazat. Nasi yang dihidangkan pun banyak. Walaupun semua kelaparan, tapi nasi yang diorder banyak lagi lebih. Selepas perut dah penuh dan tak larat lagi nak melangsaikan nasi mandy, aiskrim vanilla dan strawberry menutup hidangan. Alhamdulillah rezeki Allah bagi. Terima kasih banyak-banyak kepada Ustaz Azhar dan Cik Mah kerana sudi menjemput dan membelanja makan tengahari yang best. Lain kali belanja lagi. hehe.

Sesiapa nak mencuba nasi mandy ataupun juadah-juadah Lubnan yang lain, datanglah ke Restoran Al Rawsha. Macam-macam ada. Restoran dibuka pukul 12 tengahari hingga 12 malam (ter'promote' pulak).

Kenangan lepas kekenyangan (boleh buat tajuk lagu ni hehe)


15 Januari 2010

Transisi ke dunia baru

Tahun 2010 yang baru tiba sememangnya memberikan pengertian yang seiring dengan kehidupan baru yang saya tempuhi. Setelah 1 tahun 6 bulan 15 hari berkhidmat di CTRM Aero Composites Melaka, akhirnya tiba juga masa diri terpaksa melangkah kaki ke tempat yang baru. Panggilan telefon pada pada 23 Disember 2009 memang mengejutkan. Hanya berbaki sehari sebelum cuti Krismas, JPA memanggil untuk melapor diri pada 28 Disember! What a surprise! Mulut terasa berat untuk menjawab 'ya' namun keputusan harus dibuat 'on the spot'.

Maka bermulalah bebanan perasaan menanggung kesedihan kerana akan meninggalkan sahabat-sahabat sekerja yang sudah dianggap seperti adik-beradik sendiri. Hanya sehari yang tinggal iaitu pada 24 Disember untuk mencurah segala tugasan kepada successor dan bersama dengan 'adik-beradik' di situ buat kali terakhir di tempat kerja. Sungguh berat hati untuk melangkah pergi dari situ. Begitu banyak pengalaman dan kenangan manis yang tak mungkin dilupakan. Kasih yang sudah bertaut begitu erat mengikat jalinan ukhuwah yang dibina. Gelak tawa suka duka masih terngiang di fikiran sampai kini. It's absolutely an amazing time in CTRM. Thanks everyone for the chance given. The memory will last forever.

Langkah perlu terus. Kini saya berkhidmat di KKLW Putrajaya. Tempat baru. Suasana baru. Kawan baru. Tugasan baru. And everything was restarted with zero. Semoga lembaran baru yang dibuka menjanjikan pengalaman yang berharga dan memacu langkah terus ke hadapan. InsyaAllah..

03 Januari 2010

SELAMAT TAHUN BARU 2010

Selamat Tahun Baru 2010 untuk semua!